16 Nisan 2013 Salı

UĞURLU OLSUN !

16 Nisan 2013 Salı


İki yapının rölövesi ile uğraştığımdan söz etmiştim size. Proje süreci çok yoğun geçtiği için burada iki satır bile bahsedemedim henüz. İki rölöve de teslim edildi. İş tamamlanmış olunca galiba daha bi keyifle anlatıyor insan. Mutlulukla bahsediyor. Aslında her projede olduğu gibi bu projelerde de zorlandığım zamanlar oldu. Tekrar tekrar, bulmaca çözüyorum. Bazen daha önce yanıtladığım sorular çıkıyor, gönül rahatlığıyla cevaplıyorum. Bilmediğim yerden çıkınca da var gücümle ve heyecanla cevapları bulmaya çalışıyorum. Yine çok hisli tarafına kaçtım işin. Halbuki; biraz teknik konulardan bahsetme zamanı.


Başlığa adını veren Uğurlu Apartmanı Şişhane'de bir güzel yapı. Hemen İKSV binasının, Deniz Palace'ın arkasında. Pervitich Haritalarına göre adı Anastasia Apartmanı. Bizim kodlamamıza göre 295'e 2 :)
Bodrum kat, zemin kat ve 3 normal kattan oluşan kagir konstrüksiyonlu, ahşap döşemeli bir yapı. Derli toplu güzel çözümlü. Ama bir merdiveni vardı ki; fotoğraflarını az sonra göreceksiniz, biraz uğraştırdı.

PERVITITCH HARİTASI ( mavi ile işaretli bina Anastasia Apartmanı)


KIBLEZADE SOKAK CEPHESİ

ÇIKMAZ SOKAK CEPHESİ 1

ÇIKMAZ SOKAK CEPHESİ 2

Uğurlu gerçekten bir apartman. Bodrum kat, zemin kat ve 3 normal kattan oluşuyor. Bodrum kat dışında her katında bir dairesi var. Bodrum kat apartmanın ortak hacimlerini oluşturuyor. Her kata merdiven sahanlığından çift kanatlı ahşap kapılarla giriliyor. Katta sizi karşılayan mekan sofa, diğer tüm odalara sofadan ulaşılıyor. Sofaya açılan minicik bir mutfak 3 de oda bulunuyor. Odaların üçü yan yana, ikisine sofaya yaklaşık 40 derecelik açılar yapan 85 cm'lik tek kanatlı kapılardan giriliyor. Ortadaki baş odaya ise 110 cm'lik çift kanatlı bir ahşap kapıdan giriliyor.

Çok sade ve çok kullanışlı bir plan şeması var ve yalnızca 50 m2. Bir IKEA prototipi gibi; 50m2'de yaşıyoruz.

MUTFAK- OCAK
MUTFAK - TEZGAH



KAT PLANLARI:




BODRUM KAT PLANI

ZEMİN KAT PLANI

1.KAT PLANI

2.KAT PLANI


3.KAT PLANI

TERAS KATI PLANI

ÇATI PLANI



KESİTLER:


A-A KESİTİ

B-B KESİTİ








CEPHELER:



ÖN CEPHE

SOL YAN CEPHE

SAĞ YAN CEPHE




MERDİVEN (3. KATTAN)

MERDİVEN


Daire kurgusunun içinde bir tuvalet ya da banyodan söz etmedim dikkat ederseniz. Kullanımı aksatabilecek tek şey bu detay.Çünkü rölövede, yani yapının mevcut durumunu tüm deformasyonları ile belgelediğimiz projede, hela diye tanımlanan hem tuvalet hem banyo gibi kullanılan bir mekan var. Merdiven sahanlığına takılan bağımsız bir bölüm ve kesitte dairelerin ara kotunda bulunuyor. Her yarım katta bir tuvalet var. Bu kuralı sadece zemin kat bozuyor. Zemin katta tuvalet daire ile aynı kotta ve dairenin sınırları içinde.

MERDİVENE FARKLI AÇIDAKİ BASAMAKLARLA BAĞLANAN WC'LER


Bodrum katı yeterince açmadan geçmek istemiyorum. Bodrum kata binanın giriş sahanlığından çok mütevazi bir merdivenle iniyoruz. Bu katta depo büyüklüğünde 3 mekan var bunlar penceresiz hacimler. Dış cephe ile herhangi bir ışık ya da havalandırma ilişkileri yok. Pencereleri olan iki oda; bir de kocaman bir teknesi ve mutfak tezgahına benzer tezgahı, baca çıkışı olan bir oda daha var. Tabii ki minimum m2'de bu mekanları birbirine bağlayan bir hol. Bu büyük tekne buranın bir mutfaktan çok bu apartmanın ortak hamamı ya da çamaşırhanesi olabileceği fikrini doğuruyor.

BODRUM KAT ÇAMAŞIRHANE

ÇOK ANLAŞILAMASA DA ÇAMAŞIRHANE TEKNESİ


CEPHE DETAYLARI:

DENİZLİK DETAYI

CUMBA ALTINDA DEMİR PUTREL TAŞIYICILI VE TUĞLA DOLGULU KONSOL

TAŞ KONSOL DETAYI

TAŞ KONSOL DETAYI

PENCERE DENİZLİK DETAYI

Bu postu yazmaya başlayalı çok zaman oldu. Uğurlu'nun rölöve ve restitüsyonu yeni bitirmiştik. İşi kısa zamanda ve gerçekten özenerek teslim ettiğimiz için mutluyduk, gururluyduk. Daha kurul süreci vardı ama yine de teslim etmenin sevinci paha biçilemezdi. Yazının başındaki mutluluk ne güzel.

Uğurlu Apartmanı çok sevdiğim arkadaşım Tunicco ile birlikte rölövesini çizmeye başladığımız ilk günden beri adı gibi bize uğur getireceğini düşündüğüm bir binaydı. Kendi işimi yapmaya ilk adımım, cesaretim. Gerçekten adı gibi uğurlu geldi. Ama maalesef geçen hafta İKSV Tasarım Mağazası'na giderken gördüğüm manzara  çok üzdü beni.

UGURLU'NUN YERİNDE ŞİMDİ 1


UGURLU'NUN YERİNDE ŞİMDİ 2

Uğurlu yerinde yoktu.Parselin etrafına şantiye sahası barikatı yapılmıştı. Bizden projesini çizmemizi isteyen ofis yerinde restorasyon önereceklerini belirtmişti ama işler pek öyle ilerlememiş. Yıkılıp özgün malzeme ve yapım tekniği ile yeniden yapılmasına karar verilmiş. Çok sert belki ama bu bana birini öldürüp klonunu büyütmek gibi geliyor. Beden aynı, kromozomların hepsi aynı ama ruh, karakter bambaşka.

Uğurlu ayakta kalmaya devam edebilirdi. Maalesef rekonstrüksiyonu ( yeniden yapım) yapılacak. Bekleyip hep birlikte göreceğiz; rekonstrüksiyonu % kaç Uğurlu Apartmanı olacak.

3 yorum:

Elroy dedi ki...

Arkadaş, o kadar ölçtüm biçtim. Gece demedim, gündüz demedim. Aydınlık demedim,karanlık demedim. Emekçiler yine unutuldu, yazık.

Şafefe dedi ki...

Haklısın Elroy!
Yazdığın yorum ile eksikliği farkettim.
Uğurlu Apartmanı Rölöve ve Restitiüsyon Projelerinin hazırlanması sürecinde
emeği geçen cefakar ekibimizi tek tek saymadan edemeyeceğim.

Tunicco
Elroy
Muhammet Ekşioğlu / Kendisi şu an yurt dışında çok meşakkatli bir restorasyon şantiyesinde Mimar olarak görev yapıyor.

Herkesin eline sağlık

Tunicco dedi ki...

Postu okurken, projeye başladığımız ilk günden itibaren, her anı tek tek gözümün önünden geçti.Zevkle ve özenle hazırladığımız işin hikayesi, keşke bu kadar buruk devam etmese..Uğurlu'nun uğuru, kendisine değil bize yaradı diyebilir miyiz bu durumda? Bu güzel projeyi herkesle paylaştığın için teşekkürler Şafefe!

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates